@article{oai:oacis.repo.nii.ac.jp:00000472, author = {Koyama, Naoyuki and 小山, 尚之}, journal = {東京海洋大学研究報告}, month = {Feb}, note = {フィリップ・ソレルスの「マネの革命」(雑誌『ランフィニ』第114 号、2011 年、18 ページから31 ページ)を訳出した。これはマネに関するパトリック・アミヌとの対談である。ソレルスによれば、マネは近代芸術家でもなければ印象派でもない。マネの絵画はロマン主義の衰退期における偉大な芸術のルネサンスなのである。『オランピア』があれほどのスキャンダルをひきおこしたのは、マネがティチアー ノやヴェラスケスのような偉大な古典派の芸術家だったからである, I translated into Japanese Philippe Sollers’s La révolution Manet which is a dialogue between Sollers and Patrick Amine about Manet. According to Sollers, Manet is neither modern artist nor impressionist. Manet’s pictures are Renaissance of great classic art in times of decrepitude of romanticism. The reason why Olympia caused such a scandal is that Manet was a great classic artist such as Titian or Velazquez., 東京海洋大学海洋科学部海洋政策文化学科}, pages = {51--61}, title = {フィリップ・ソレルスによる「マネの革命」}, volume = {9}, year = {2013}, yomi = {コヤマ, ナオユキ} }